وبلاگ - آخرین اخبار

معرفی محصولات HPE

برند HPE یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سرور و تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات در جهان می باشد . سرور و تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات HPE بسیار پیشرفته می باشند و در بسیاری از دیتاسنترهای قدرتمند جهان حضور پررنگی دارند.

سرورهای HPE همچنین از پرفروش ترین سرورهای موجود در بازار جهان و ایران هستند که این محصولات به چهار بخش تقسیم بندی می شود:

 

سرورهای تیغه‌ای Blade (سری BL):

این سرورها ضخامت و حجم کمی دارند و برای دیتاسنترهایی که فضای محدود یا رک های کوچکی در اختیار دارند مناسب می باشند. این سرورها بیشترین تراکم و کنترل پذیری را در یک حجم محدود ارائه می‌دهند اما قابلیت توسعه چندانی ندارند.

 

سرورهای ایستاده Tower (سری ML):

مزایای این سرورها ایستاده و ماژولار بودن آن ها است و در سازمانهایی که اتاق سرور یا رک ندارند کاربرد دارد و به همین دلیل می‌توان به راحتی با استفاده از آن ها شبکه را ارتقا و تعداد سرورها را تغییر داد.

 

سرورهای مقیاس پذیر (سری SL):

این سری نیز مانند سری مبتنی بر رک می‌باشد و کاربرد آن  بیشتر در دیتاسنترهایی می باشد که هدف اصلی آن ها توان پردازش حداکثری است.

 

سرورهای تراکم پذیر Rackmount (سری DL):

این سرورها نیز مانند سری SL مبتنی بر رک هستند اما طراحی این سری از سرورها با سری SL متفاوت است و بیشتر با هدف ایجاد تعادل میان تراکم و قدرت پردازشی صورت گرفته است و محبوب ترین و پر فروش ترین سرور در سری های معرفی شده می باشند.

 

تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات HPE

شرکت HPE انواع استوریج را برای دیتاسنترها تولید و عرضه می‌کند. این تجهیزات بسیار متنوع هستند ، این ذخیره سازها را در دسته های ذخیره ساز محافظ داده، ذخیره ساز فایل و آبجکت، ذخیره ساز مدیریت و اتوماسیون، ذخیره سازهای ابری و … جای داد

این مطلب را هم بخوانید :  معرفی محصولات DELL EMC

سایر تجهیزات شبکه HPE

شرکت HPE تولید کننده ی تجهیزات شبکه پیشرفته ‌برای سازمان های تجاری بزرگ ،متوسط و کوچک می باشد. انواع  سوئیچ‌ شبکه روترها، ، اکسس پوینت ، کنترل کننده ها و تجهیزات وایرلس از جمله تجهیزات شبکه شرکت HPE به شمار می روند.

سوئیچ شبکه HPE

سوییچ های شبکه مناسب شرکت های کوچک و متوسط با برند OfficeConnect ، Aruba و FlexNetwork تولید می‌شوند و طیف وسیعی از سوییچ ها را بر می‌گیرند. از سوییچ های با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا سوییچ های با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه، که هم از فیبر نوری و هم از شبکه های مسی پشتیبانی می‌کنند.

اکسس پوینت HPE

اکسس پوینت های حرفه ای و نیمه‌حرفه ای HPE نیز تحت برند Aruba و FlexNetwork ارائه می‌شوند. تنوع اکسس پوینت های Aruba بسیار زیاد است، در این اکسس پوینت ها سرعت انتقال داده ها از ۸۶۷ مگاهرتز تا ۵.۴ گیگاهرتز متغیر می باشد و همه آن‌ها wireless و دوبانده هستند. سوئیچ های فوق‌حرفه برند HPE تحت برند FlexNetwork تولید می‌شوند و تا سرعت های ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کنند. این اکسس پوینت دارای پورت های پر سرعت Rj۴۵ هستند و همزمان قابلیت وایرلس بودن را شامل می شوند. اکسس پوینت های OfficeConnect شرکت HPE از قابلیت های کمتری برخوردارند و به همین منظور بیشتر مخصوص سازمان های کوچک طراحی شده‌اند.

روتر HPE

شرکت HPE همچنین تولیدکننده ی روترهایی می باشد که سرعت های گیگابیتی را پشتیبانی می‌کنند. این محصولات در انواع ADSL۲+ ،۳G ،۴G، وای فای و … تولید می‌شوند و استفاده تجاری دارند. بسیاری از روترهای FlexNetwork این شرکت همزمان می‌توانند از تکنولوژی های مختلف پشتیبانی کنند. به عنوان مثال از تکنولوژی ADSL۲+ و ۴G LTE پشتیبانی می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید :  راهنمای خرید سرور HPE
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استفاده از مطالب وبسایت نیواد آیتی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت پایا پرداز نیواد (سهامی خاص) می‌باشد.